Instrukcja warunkowa
W LOGO tak jak w innych jezykach programowania możemy wykożystywać instrukcję warunkową JEŚLI. Służy ona do wybierania zdażenia co do którego nie mamy pewności i które chcielibyśmy w pewnym stopniu zautomatyzować.
Przyjmuje ona następującą postać:
JEŚLI wartość logiczna [wyrażenie 1] [wyrażenie 2]
- Wartość logiczna to wyrażenie które daje w wyniku prawdę albo fałsz.
- Wyrażenie 1 to instrukcje które mają zostać wykonane jeśli wartość logiczna przyjmuje wartość prawda
- Wyrażenie 2 to instrukcje które mają zostać wykonane jeśli wartość logiczna przyjmuje wartość fałsz
- Jeżeli nie podamy wyrażenia 2 to funkcja JEŚLI w przypadku wartości fałsz nie będzie wykonywać żadnej akcji.
Jako przykład posłuży nam procedura która w zależnośći od podanych parametrów będzie obracać żółwia o 90° w prawo lub w lewo i następnie rysować linię prostą o długości 100
OTO WYBÓRSTRONY :prawo :lewo
JEŚLI :prawo>:lewo [PW 90 NP 100] [LW 90 NP 100]
JUŻ
W tym przypadku została wybrana strona lewa ponieważ wartość podana jako druga jest większa i przez to zostanie wybrany warunek 2.
Jeśli pierwsza wartość będzię większa od drugiej to nasz żółw obróci się w prawo i narysuje linię.