Instrukcja warunkowa

W LOGO tak jak w innych jezykach programowania możemy wykożystywać instrukcję warunkową JEŚLI. Służy ona do wybierania zdażenia co do którego nie mamy pewności i które chcielibyśmy w pewnym stopniu zautomatyzować. Przyjmuje ona następującą postać:

JEŚLI wartość logiczna [wyrażenie 1] [wyrażenie 2]

Jako przykład posłuży nam procedura która w zależnośći od podanych parametrów będzie obracać żółwia o 90° w prawo lub w lewo i następnie rysować linię prostą o długości 100

OTO WYBÓRSTRONY :prawo :lewo
JEŚLI :prawo>:lewo [PW 90 NP 100] [LW 90 NP 100]
JUŻ

Twoja przegądarka nie wspiera elementu canvas! Pobierz Internet Explorer 9 lub nowszą wersję!

W tym przypadku została wybrana strona lewa ponieważ wartość podana jako druga jest większa i przez to zostanie wybrany warunek 2.

Twoja przegądarka nie wspiera elementu canvas! Pobierz Internet Explorer 9 lub nowszą wersję!

Jeśli pierwsza wartość będzię większa od drugiej to nasz żółw obróci się w prawo i narysuje linię.